רובוט תעשייתי

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

רובוט תעשייתי

מה זה רובוט תעשייתי? הגדרה פשוטה היא: מכשיר מכני לתכנות המשמש במקום אדם לביצוע משימות מסוכנות או חוזרות על עצמן בדרגת דיוק גבוהה.

רובוטים מסוימים מתוכנתים לבצע נאמנה פעולות ספציפיות שוב ושוב (פעולות שחוזרות על עצמן) ללא שונות וברמת דיוק גבוהה. פעולות אלה נקבעות על ידי תנועות מתוכנתות המפרטות את הכיוון, האצה, המהירות, האטה והמרחק של סדרת תנועות מתואמות.

רובוטים אחרים גמישים הרבה יותר באשר לכיוון האובייקט עליו הם פועלים או אפילו למשימה שיש לבצע על האובייקט עצמו. אותו עשוי הרובוט אפילו לזהות. לדוגמא, להנחיות מדויקות יותר. רובוטים מכילים לעתים קרובות מערכות משנה של ראיית וויז'יון. הפועלות כחיישנים חזותיים שלהם, המקושרים למחשבים או בקרי עוצמה. יתר על כן, רובוט תעשייתי הופך להיות גורם חשוב יותר ויותר בשילוב עם בינה מלאכותית. עם זאת, ההגדרה הפשוטה הזו פותחת את עולם הענק של הרובוטיקה, ממערכות מורכבות וגדולות וכלה בחלקים הקטנים, בכבלים, בשמירה, באחיזה וברכיבים המרכיבים את המכונות הללו.

סוגי רובוטים תעשייתיים

אמנם ניתן לתכנת רובוטים תעשייתיים להתמודדות עם מגוון משימות ויישומים עבור תעשיות רבות. אך ישנן 5 קטגוריות עיקריות של רובוטיקה תעשייתית. המשימות שיש על הרובוט לבצע, קובעות איזה סוג רובוט נחוץ.

  • Cartesian robots
  • Gantry robots
  • SCARA robots
  • Articulated arm robots
  • Human-assist robots

תכנות רובוט תעשייתי

הגדרה או תכנות של תנועות ורצפים לרובוט תעשייתי נלמד בדרך כלל על ידי קישור בקר הרובוט למחשב נייד. מחשב שולחני או רשת (פנימית או אינטרנטית).

תוכנה: המחשב מותקן עם תוכנת ממשק תואמת. השימוש במחשב מפשט מאוד את תהליך התכנות. תוכנת רובוט מתמחה מופעלת בבקר הרובוט. או במחשב או שניהם בהתאם לעיצוב המערכת.

ישנן שתי ישויות בסיסיות שצריך ללמד (או לתכנת): נתונים וניתוח מיקום. לדוגמא, במשימה להעביר בורג ממזין לחור את תחנות המזין ואת החור יש תחילה ללמד או לתכנת. שנית, יש לתכנת את הנוהל להעברת הבורג מהמזין לחור יחד עם כל קלט / פלט שמעורבים בו, למשל איתות המציין מתי הבורג נמצא במזין מוכן לאיסוף. מטרת תוכנת הרובוט היא להקל על שתי משימות התכנות הללו.

רובוטיקה תעשייתית – מדע בדיוני למפעל

רובוטיקה, טכנולוגיית מפתח בתחום האוטומציה החכמה, נמצאת בעיצומה של תנופה. בינתיים הדמויות המרתקות מהמדע הבדיוני הפכו למציאות. מצוידים בטכנולוגיית בטיחות מודרנית, רובוטים בעלי יכולת שיתוף פעולה מפנים את דרכם למפעלים במספרים הולכים וגדלים. כדוגמת קובוטים – הם עובדים יד ביד עם עמיתיהם האנושיים.

רובוט תעשייתי הוא גורם תחרותי משמעותי בתהליכי הייצור התעשייתי. כאלמנט מפתח באוטומציה הם גורמי המפתח בהחלטות עסקיות אסטרטגיות. פתרונות אוטומציה הכוללים רובוטיקה כבר משמשים בהצלחה בתאגידים גדולים ובחברות קטנות ובינוניות כאחד.