רובוט שיתופי

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

רובוט שיתופי – כבר בתעשייה הישראלית

תשאלו כל אחד – עבודה עם רובוטים היא דבר העתיד. אבל רובוט הנקרא "רובוט שיתופי" (קובוט) כבר בדרך למקומות העבודה שלנו, והסקטור הזה צומח כעת במהירות המהירה ביותר בתעשיית הרובוטיקה. ביום שני (10 בספטמבר 2018) מכרו Universal Robots את הרובוט ה -25,000 (מצופה זהב) לקווי ייצור וקבעו את נתח השוק של 60% בשוק של הרובוטים השיתופיים. בעוד הרובוטים השיתופיים מהווים כיום 3% מכלל מכירות הרובוטים, הנתון הזה צפוי להגיע ל -34% עד 2025 – ועם הוצאות הרובוטיקה העולמיות המוערכות להגיע עד 13 מיליארד דולר עד אז, אנו בוודאי נראה הרבה יותר מהם בתעשייה בשנים הבאות.

רובוט שיתופי, בניגוד לרובוט תעשייתי מתוחכם הרבה יותר מקודמו. עם מאפייני בטיחות וחיישנים מובנים, כך שהם יוכלו לעבוד בהצלחה לצד בני אדם. זה מאפשר להם לעבוד בתוך המפעל, לסייע במשימות מוטוריות עדינות כמו ריתוך, צביעה, משטוח, שיוף, הרכבה ועוד.

האם רובוט שיתופי יכול לעבוד עם בני אדם?

בשנת 1981 עבד מהנדס התחזוקה קנג'י אורדה במפעל קוואסאקי ותיקן מכונה שבורה עם רובוט תעשייתי. בעודו בתוך כלוב הרובוט הוא הדליק אותו בטעות ונמחץ למוות על ידי הזרוע ההידראולית שלו. לאחרונה בשנת 2015 הקים קבלן בן 22 רובוט במפעל של פולקסווגן שהיה אמור לתפוס ולטפל בחלקי רכב, כאשר הזרוע טעתה ואז מחצה אותו אל לוח מתכת.

אירועים כמו אלה הם מעטים ומרוחקים ביניהם (מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית זיהה רק 27 הרוגים הקשורים לרובוטים משנת 1984 עד 2013), אך האופי הקשה של תאונות הרובוט והזוועה הקשורה בבאגים לא ידועים או התנהגות בלתי מוסתרת מרובוטים, לא עושה דבר להקל על התפיסה הציבורית על קובוטים. עם זאת, ההתקדמות במנגנוני הבטיחות מכניסה הרבה מהפחדים האלה ללא רלוונטיים.

בריאן פלקה אומר שהקובוטים בקווי ייצור "חסכו עשרים דקות של זמן מפעיל בשעה. שחררנו את הצוות שלנו להתמודד עם משימות בעלות ערך מוסף נוסף." היבט זה של עבודה עם רובוטים הוא מה שעלינו להתמקד בו.

אם נוכל לרתום את יכולותיהם של קובוטים, נבטיח שתאונות מסוג זה הן נחלת העבר, ונוכל לראות קובוטים בהרבה יותר מפעלים מאשר רק קווי ייצור, והרבה יותר מוקדם ממה שאנחנו חושבים.

רובוט שיתופי – זה ג.ג. אלקטרוניקה

כשמפעל החליט להטמיע אוטומציה בעזרת רובוט שיתופי, זה נהדר. עכשיו נשאר רק למצוא את הספק או האינטגרטור המתאים לביצוע הפרוייקט. לחברת ג.ג. אלקטרוניקה ישנו יתרון מובהק, בכך שאנו עובדים עם כמה יצרנים שמייצרים רובוט שיתופי. חברתנו עובדת עם קובוטים כגון: Universal Robots, Hanwha, Franka Emika, Aubo. אנו יודעים להציע ללקוח את הקובוט המתאים ביותר עבורו ועבור המשימה הדרושה לביצוע. לכל קובוט ישנם יתרונות וחסרונות, לכן בבחירת הקובוט, העניין נבחן לעומק ע"י מיטב המהנדסים בתחום.