קובוט

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

קובוט, בשביל מה הוא נועד?

המונח קובוט הוא קיצור של הרובוט השיתופי.

בדרך כלל משתמשים בו לעבודה לצד בני אדם. ולכן, הם בעלי תכונות בטיחות מובנות כגון סנסורים וקצוות מעוגלים.

קובוט עומד בסטנדרטים של בטיחות בעבודה בתהליכי הייצור, בהשוואה לרובוטים תעשייתיים רגילים.

קובוט או רובוט?

בואו נתחיל עם רובוט שיתופי. ראשית, הדבר המאוד חשוב עבור מפעלים שונים. פרויקטים עם רובוט שיתופי משמעותית זולים מאשר פרויקטים עם רובוט תעשייתי רגיל. ההטמעה של פרויקטים עם רובוט שיתופי מאוד מהירים, בהשוואה לרובוטים תעשייתיים. כשמגדירים פרויקטים עם קובוט, ברוב המקרים התכנות איננו דורש ידע ברובוטיקה או בתכנות. כמובן, זה כשרוצים לבצע שינויים. מומלץ שאת הפרויקט הראשוני יבצע אינטגרטור בעל שם, כדוגמת ג.ג. אלקטרוניקה 😊. כשעובדים עם רובוט שיתופי, אין צורך בגידור או במוצרי Safety. כיוון שהקובוט בטיחותי לעבוד עם אנשים. חסרונו העיקרי זה משקל ההרמה המקסימלי שהוא מסוגל להרים, והוא מוגבל ל כ 16 ק"ג והוא נקרא UR16e.

לעומת זאת, רובוט תעשייתי מסוגל להרים משקל עד 2,200 ק"ג.

הרובוט חייב גידור ומערכות Safety, מגושם ולא בטיחותי לעבוד עם אנשים.

וחשוב מכל, הפרויקטים עם רובוט תעשייתי משמעותית יקרים מאלה של פרויקטים על בסיס קובוט.

כמה עולה קובוט?

נשתמש כדוגמא באחד הרובוטים השיתופיים הפופולריים ביותר בשוק, Universal Robots. רובוט זה נמכר בדרך כלל במחיר של 35,000 דולר ומייצג את הרובוט הממוצע השיתופי. יש לו עומס של 5 ק"ג וטווח הגעה של 850 מ"מ. כמובן למחיר הזה יש להוסיף את עלויות הפרוייקט כולו. כגון תכנות, תכנון, הגדרות, גריפרים וכד'.

לסיכום:

בסופו של יום, כשהחלטתם שאתם צריכים לשלב אוטומציה במפעל שלכם. אנו מציעים כי תבדקו ברצינות קובוט כחלק מהמערך האוטומציה. אתם תיהנו לא רק מעלויות הטמעה נמוכות יחסית לרובוטים התעשייתיים. אלא גם מהחזר השקעה מהיר במיוחד המתחיל מ 6 חודשים בלבד. אתם תראו שהרובוט השיתופי לא רק מסוגל לבצע עבודות שגרתיות, אלא גם עבודות מורכבות הדורשות דיוק וכוח רב.

דברו איתנו, ונשמח לאפיין עבורכם פתרון אופטימלי בהתאם לצרכי המפעל שלכם.