אוטומציה ורובוטיקה

אוטומציה ורובוטיקה במפעלים לשיפור הייצור ולהתייעלות

חלק מההצלחה של מפעלים ניתן לייחס לעלייה שאנו רואים בתחום האוטומציה ורובוטיקה בתהליכי הייצור במפעלים. אוטומציה הופכת את תהליך הייצור ליעיל ומדויק יותר. מה שלא היה ניתן להשיג פעם, היום בר השגה בעזרת רובוטיקה ואוטומציה. כיום בתהליך הייצור אוטומציה ואנשים הולכים יד ביד.

מה בדיוק אוטומציה? איך זה עוזר לתעשייה שלנו? איך זה יכול לעזור לך? זה מוגדר כשימוש בציוד אוטומטי במידה רבה במערכת ייצור או תהליכי ייצור אחרים.

היום ניתן להוסיף אוטומציה במחיר סביר יותר עם השקעה לא גבוהה במיוחד. מפעל יכול להתחיל באוטומציה בסיסית כמו הוספת מזין, או רובוט שמטפל בחלק מסוים מתחילתו ועד סופו. אוטומציה יכולה לכלול רובוטים שמעמיסים ופורקים, או מבצעים פעולות ריתוך או צביעה. ניתן להוסיף מסועים היכולים להעביר חומר ממקום למקום באמצעות תחנות היפוך או פנייה שמסובבות חלק לפעולה הבאה. בשורה התחתונה, על ידי אוטומציה של מתקן ייצור, מפעל יכול להגדיל את הייצור, להפחית את זמני המחזור, לשפר את האיכות, להפחית את זמני ההובלה בייצור, ליצור מקום עבודה בטוח יותר ולהפוך לתחרותי יותר.

באופן כללי, היתרונות בשימוש באוטומציה עולים על האתגרים, במיוחד כאשר זה יכול להגדיל את היעילות והייצור. זה ריאלי לראות עד 30 אחוז עלייה בייצור באמצעות אוטומציה ורובוטיקה בתהליך הייצור. תהליך ייצור יעיל יותר מפנה את מקומו לתפוקה מוגברת ומאפשר ליצרנים להיות תחרותיים יותר.

מצד שני, חלק מהעובדים עשויים להרגיש שהם יאבדו את תפקידם בגלל אוטומציה. הפחד הזה רחוק מלהיות נכון שכן אוטומציה פותחת את הדלת לעובדים להתקדם להזדמנויות חדשות עם יצירת משרות חדשות.

כיום כמעט 56 אחוז מהחברות העולמיות עושות אוטומציה מסוג כלשהו. אוטומציה הפכה אותנו לחזקים יותר, מהירים יותר ותחרותיים יותר, ואפשרויות עתידיות הן בלתי מוגבלות. זה הזמן להחליט – האם האוטומציה מתאימה לך?