קובוט – היסטוריה

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

קובוט

בשנת 2008 חברת Universal Robots מכרו קובוט הראשון בעולם. זה קרה הרבה לפני ששמו של מעמד הרובוטים החדש התפשט. בשנת 2016, ענף בשמו העכשווי קובוט הגיע לצמיחה שנתית של 50% וכעת הוא הענף הצומח ביותר של הרובוטיקה התעשייתית. על פי התחזיות, סך ההכנסות בפלח זה בשנת 2020 יגיעו ל -3 מיליארד דולר אמריקאי.

בשנת 2008 מכרה Universal Robots קובוט הראשון שמסוגל לעבוד בביטחה עם אנשים. החברה נותרה המובילה בשוק ומוכרת יותר קובוטים מאשר כל המתחרים יחד.

מכירות ראשוניות

כאשר בחודש דצמבר 2008 רכשה החברה הדנית לינאטקס, ספקית פלסטיקה וגומי תעשייתיים ליישומים תעשייתיים. את הרובוט UR5 החדש לאוטומציה של תחזוקת מכונות CNC. היא עשתה דבר שלא ניתן היה להעלות על הדעת. במקום להקיף את הרובוט במנגנוני הגנה כדי להגן על האנשים, כפי שהיה נהוג לכל הרובוטים התעשייתיים, החברה הציבה את קובוט ישירות ליד מקומות העבודה של העובדים. במקום למשוך מתכנתים של צד שלישי עם ניסיון ביצירת סקריפטים מורכבים. לינאטקס תיכנת את הרובוט באופן עצמאי באמצעות מסך מגע, ללא כל ניסיון בתכנות.

קובוט UR5 איפשר ל Universal Robots לקבל את עמדתו של שחקן חדש משמעותי בתחום האוטומציה התעשייתית. ולסלול את הדרך להצלחה על ידי מיקוד ליצרנים קטנים ובינוניים שקודם לכן ראו רובוטיקה מורכבת ויקרה מדי. נכון לעכשיו, הותקנו יותר מ 25,000 קובוטים, בלמעלה מ 55 מדינות ברחבי העולם. החברה התמקדה בהצלחה בצרכי השוק עבור רובוט שהינו קל לשימוש ורבגוני שיכול לעבוד יחד עם אנשים ולקבל החזר מהיר.

באותה תקופה, הרובוטים של חברה דנית חדשה היו שונים מהרעיון המסורתי של ציוד זה. הם עבדו ללא מערכות בטיחות האופייניות לרובוטים מסורתיים, והם ביצעו משימות לצד בני האדם. חשיפת UR משכה את תשומת ליבם של המבקרים. היו קריאות הפתעה בקהל כאשר אנשי החברה שלחו קובוט ישירות למפעלים.

קובוט – בטוח לעובדים

איש לא ידע מה לחשוב על מוצרים חדשים אלה. אפילו לא היה להם שם ואף אחד לא חשד שהם יצליחו. כולם היו בטוחים לחלוטין שמינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית האמריקנית (OSHA) יאסור את השימוש בהם לפני שהם יוכרו. כולם טעו!

ביצירת פלח שוק חדש, Universal Robots עוררה פיתוח וייצור של קובוט על ידי יצרני רובוטים וחברות הזנק ידועות. כיום, כל הקובוטים מצוידים במערכת אבטחה מובנית המפסיקה לעבוד כאשר יש נגיעה בגוף האדם. 

Universal Robots הינם חלוצים בתחום קובוט מאז הקמת השם הזה. יחד עם בטיחות הציוד, השוק מחייב הפחתת עלויות ארגון הייצור. Universal Robots מאמינים כי קובוט חייב להיות נוחים בכדי שהאוטומציה תהפוך לאטרקטיבית גם עבור יצרנים שמעולם לא חשבו שהם יכולים להרשות לעצמם רובוטיקה.

פרנק טובה, עורך ומפרסם "דוח הרובוט", בתחזיותיו לשוק הקובוט הגיע למסקנה הבאה:

בשנים הקרובות שוק הרובוטים השיתופי יצפה ללא ספק צמיחה מעריכית. UR יישאר המוביל בשוק, והגורמים העיקריים בבחירת ספקים הם עלות, אבטחה, תוספים אפשריים וקלות התכנות.