מחיר לרובוט שיתופי

מהו המחיר שעלינו לשלם על פרוייקט בשילוב קובוטים

כשאתם מחפשים רובוט, אחד הדברים הראשונים שאתם רוצים לדעת הוא התמחור של הרובוט, הכלים והאביזרים שיש להוסיף לו. לפעמים קשה לדעת מחיר כללי לגבי המחיר לפני שמבקשים הצעת מחיר מפורטת וספציפית או אפילו הדגמה. להלן רעיון גס של תמחור עבור רובוטים שיתופיים וכיצד ניתן להשוות אותם למחיר של רובוט תעשייתי.

מחיר רובוטים שיתופיים

ישנם יותר ויותר רובוטים שיתופיים בשוק כיום. לכן קשה להעריך את מחיר הרובוטים השיתופיים באופן כללי. חלק מהרובוטים יהיו זולים במיוחד בגלל הפשטות בעיצובם ואחרים יהיו יקרים במיוחד בגלל המורכבות שלהם. אין הנחיה יחידה. המחיר תלוי גם במשקל הרמה של הקובוט. יש המון מפרטים שצריך לקחת בחשבון.

נשתמש כדוגמא באחד הרובוטים השיתופיים הפופולריים ביותר בשוק, Universal Robots, UR5. רובוט זה נמכר בדרך כלל במחיר של 26,000 יורו והוא מייצג את הרובוט השיתופי הממוצע. למעשה, יש לו כושר הרמה של 5 ק"ג ואורך זרוע של 850 מ"מ. יש לו תכונות בטיחות מובנות בתוכו והוא פשוט לשימוש ולתכנות. המחיר כולל את כל המרכיבים הדרושים לתחיל העבודה. זה כולל זרוע רובוטית, בקר, צג משתמש. תחברו לשקע 220V והכל עובד.

כמה יעלה הפרוייקט?

זה מאוד תלוי במורכבות הפרוייקט. אבל, בד"כ התוספת יכולה להיות כ 30% ממחיר הקובוט לפרוייקטים פשוטים-בינוניים. עד לתוספת של 100%  לפרוייקטים מורכבים הדורשים פיתוח כלשהו, מערכות וויז'יון או מערכות מורכבות אחרות.