עבודות מסוכנות במפעל

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

יש כמה עבודות שהן כל כך מסוכנות לאנשים, שהרובוט הוא הדרך הטובה ביותר לבצע אותן. לא יעבור זמן רב, ועבודות האלה עשויות להתבצע רק על ידי רובוטים. בעתיד, נסתכל אחורה כשאנשים נהגו לבצע את העבודות הללו ולחשוב "איך יכול אדם לעשות זאת !?"

להלן 5 עבודות סופר מסוכנות שרובוטים יכולים לבצע בבטחה. מתן פעולות אלה לרובוט ישפר באופן מיידי את בטיחות העובדים האנושיים בעסק שלך.

  1. הרמת חפצים כבדים מאוד (וקצת כבדים)

רובוטים משמשים לרוב להרמת חפצים כבדים מאוד. רוצה שהרובוט שלך ירים מכונית שלמה? אין בעיה, ישנם רובוטים שיכולים לעשות זאת בקלות. משימות הרמה אלה לא היו רק מסוכנות לבני אדם, הן היו בלתי אפשריות לביצוע.

עם זאת, משימות ההרמה הכבדות המסוכנות ביותר כוללות למעשה חפצים שבני אדם יכולים להרים … אבל כאלה, שאסור עליהם להרים בגלל סכנה לבריאות. הרמת חפצים חוזרת ונשנית בין 15-50 ק"ג עלולה להיות מסוכנת ביותר לעובדים. עובד חזק יוכל להרים משקל של 30 ק"ג. עם זאת, אם העובדים מרימים משקל זה פעמים רבות ביום, יש סיכוי רב לפגיעה בבריאותם.

הרובוטים מושלמים להרמת עומסים כבדים שוב ושוב. ישנם אפילו כמה רובוטים שיתופיים שיכולים להתמודד עם הרמה של עד 16 ק"ג, כגון Universal Robots UR16.

  1. עבודות בטמפרטורות גבוהות

יש כמה עבודות שעדיין מבוצעות על ידי בני אדם, אך כנראה שלא צריכות להיות כאלה. עבודה אחת כזו היא עבודה בקרבת טמפרטורות גבוהות מול תנורים מסוגים שונים. סביבת העבודה יכולה להיות חמה במיוחד ומלאה באדים רעילים.

מנגד, את המשימה יכול לבצע רובוט, שזרועו עטופה בכיסוי מגן חום המאפשר לעמוד בפני הסביבה בטמפרטורה גבוהה.

  1. איסוף ואריזה של פסולת רדיואקטיבית

הטיפול בחומרים רדיואקטיביים הוא עבודה שמערבת כבר זמן רב. קל לראות מדוע: חל איסור על בני אדם לטפל בחומרים רדיואקטיביים, שהם מסוכנים לבריאותם.

עם מינונים קטנים של רדיואקטיביות – למשל ביישומים רפואיים – בטיחות העובד מנוהלת על ידי הגבלת הקרינה הכוללת שעובדים מקבלים בשנה. עם זאת, עם רמות קרינה גבוהות מאוד – למשל בעת טיפול בפסולת רדיואקטיבית מתחנות כוח גרעיניות – האפשרות היחידה היא רובוטיקה.

  1. עבודה בסביבות מזוהמות ומאובקות

בחלק מהמשרות, סיבת הסכנה היא סביבת עבודה לא בטוחה. לדוגמא, עבודות כמו ייצור סוללות תעשייתי עלולות לייצר אבק רעיל אשר יהיה מסוכן ביותר אם יישאף על ידי עובדים. תהליכי ייצור תרופות מסוימים יכולים גם לייצר אדים ואבק אשר מלאים בכימיקלים מסוכנים.

אבק מהווה סכנה לבני אדם. עובדים בסביבות מאוד מאובקות מועדים לבעיות נשימה ויש להם סיכוי מוגבר לחלות בסרטן ריאות. זה נכון גם כאשר האבק אינו מכיל מזהמים. עם זאת, הסיכון מוגבר עוד יותר כאשר האבק מכיל כימיקלים, קרינה או חומרים מזיקים.

רובוטים יכולים לשפר את בטיחות העובדים בסביבות מזוהמות ומאובקות. עם זאת, עליך לוודא שהרובוט עצמו מסוגל לפעול בסביבות מאובקות. אתה יכול לעשות זאת על ידי שימוש ברובוט עם דירוג מתאים ל IP.

  1. חוזרים על אותה פעולה שוב ושוב.

הרובוטים מושלמים לביצוע תנועות חוזרות. בשביל זה הם מיועדים!

עבורנו בני האדם, לחזור על אותה תנועה שוב ושוב זה מאוד משעמם. אבל, זה גם יכול להיות מסוכן. קיים סיכון ממשי למצבים כמו פגיעת מאמץ חוזרת (RSI) והפרעות שרירים ושלד אחרות. אם לא משופרת המשימה, הפרעות אלו יכולות להפוך לבעיות בריאות ארוכות טווח, או אפילו קבועות.

למרבה המזל, הרובוטים הם דרך נהדרת להסיר את הסכנה הזו. הם מצטיינים במשימות שחוזרות על עצמן ואינם סובלים מהפרעות שרירים ושלד – אם כי הם זקוקים למעט תחזוקה.

כאשר העבודה מסוכנת לעובד, רובוט שיתופי או רובוט תעשייתי יבצעו את המשימה בלי בעיה.