Franka Emika

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

חוק הרובוטיקה הראשון של יצחק אסימוב קובע כי "רובוט לא יכול לפגוע באדם או באמצעות אי-מעש לאפשר לבני-אדם להיפגע".

חוק זה מיועד לרובוטים המצוידים בבינה מלאכותית AI. AI מעניק לרובוט את היכולת 'לחשוב' או 'להיות הגיוני'. עם זאת, רוב הרובוטיקה הפועלת לצד אנשים היום, אינם מודעים בשום דרך ואינם יכולים לציית לחוק זה. אז איך אפשר למנוע מרובוט לפגוע באדם?

  Franka Emika – הבטיחות בעדיפות עליונה

במקומות בהם נדרש דיוק, משתמשים לרוב באוטומציה תעשייתית. אלה כוללים סביבות מסוכנות, הרמה של מוצרים כבדים או ייצור שחוזר על עצמו. אך לעיתים קרובות, הרובוטיקה פועלת לצד בני אדם על קווי הייצור של המפעלים. ואם משתמשים ברובוטים תעשיתיים, הסיכון לפציעה מאוד גבוה, כיוון הרובוט ימשיך בדרכו ללא קשר לחסימה בדרכו.

אלא אם כן מדובר ברובוט של Franka Emika, רובוט מתוחכם ביותר המסוגל לחוש את סביבתו. Franka Emika, שנועד לפעול לצד אנשים, מצויד בתוכנית בקרת חישה, שתוכנן על ידי סמי חדאדין.

הרובוט יכול לבצע מגוון משימות. משימות אלה כוללות מיצוב, קידוח, הרכבה, הדבקה וכל עבודה אוטומטית הדורשת צורה כלשהי של מיומנות. Franka Emika משתמש במדדי מתח כדי למדוד את הכוחות במנועים שלה. זה לא יכול רק לאתר התנגשויות קלות אלא גם לעצור את הפעולה של הרובוט למניעת נזק כלשהו ולהמשיך ברגע שהמסלול פנוי.

יכולה לשכפל את עצמה

סמי חדאדין, שעומד בראש הסטארט-אפ המבוסס במינכן בשם " Franka Emika", מכוון לשלוח את האצווה הראשונה בתחילת 2017. היתרונות של הפרנקה (בנוסף להיבט הבטיחותי שלה) הוא שקל מאוד להתקין אותה ואינה דורשת שום ניסיון קודם ברובוטיקה או מיומנויות כלשהי. מערך ההוראות משתמש בפלטפורמה מבוססת אינטרנט המאפשרת למפעיל לארגן מודולי פעולה תוך הזזה פיזית של הרובוט.

המשתמש יכול לבצע אפליקציות על לפטופ ולבצע משימות מורכבות תוך דקות ספורות. לאחר השלמת האפליקציה, ניתן לשמור את התוכן בענן ולשתף אותו עם רובוטים אחרים של פרנקה. בתיאוריה, ניתן היה לתכנן קו ייצור שלם של פרנקה בפחות משעה.

רובוט שיתופי זה או "קובוט" של Franka Emika, מגיע עם 7 דרגות חופש (7 צירים) ובעל דיוק של 0,1 מילימטר. הזרוע יכולה להגיע ל 800 מ"מ, ויכולה להרים עומס של 3 ק"ג.

את הרובוט ניתן לרכוש דרכנו במחירים אטרקטיביים ביותר, ובהתאם לאפליקציה הדרושה.