רובוטים

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

רובוטים

זה זמן רב שיש דיבורים על האופן בו שוק הרובוטים התעשייתיים העולמיים מוכן לצמיחה דינמית .1 עם מספר הקצבים במכירות הרובוטים משנת 2011 עד 2018. הבאז סביב הרובוטיקה הוא חזק. עם זאת, מעט מאוד ידוע על אילו גורמים איכותיים ספציפיים מודיעים על תחזית צמיחה זו. ויש אי וודאות באשר למסלול הצמיחה עשוי להיראות.

מה שידוע, עם זאת, הוא שהענף צומח בהתמדה מאז שנות השישים. לאחר שהרובוטים התעשייתיים הראשונים הופיעו בשנות ה -60 של המאה ה -20. התרחשה התפרצות צמיחה אמיתית כאשר יצרני רכב הפכו את תהליך הריתוך לאוטומטי. אנו רואים כעת התפרצות צמיחה שנייה בשנות העשרים. בבסיס גל הצמיחה המשמעותי השני הזה עומדים שינויים מהותיים בתעשייה ובסביבה הכלכלית. התפתחויות דרמטיות בטכנולוגיה ויישומים חדשים כמו גם מגמות עולמיות של עליית עלויות עבודה, הגדלת מחזור העבודה, והפחתת עלויות ציוד ותחרות עולמית.

משתמשי קצה פוטנציאליים נוטים יותר ויותר לחזות במקרים של שימוש ברובוטים. ככל שהבחירה ברובוטים והכישרון עם המיומנות הנדרשת בכדי להביא את הרובוטים לרשת יהיו זמינים יותר. תוכנת סימולציה יכולה לסגור עוד יותר את הפער בין חשיבות להתקנה על ידי עזרה למשתמשי קצה להוכיח את העיצוב שלהם לפני שהם מתחייבים להשקעה הסופית.

פשטות הקמת פרוייקט רובוטי

ממשקים אינטראקטיביים או קשורים זה לזה מעמידים אפילו משימות תכנות מורכבות בידי המפעל עצמו, בעזרת פתרונות רובוטיים כגון רובוטים קולבורטיביים.

בנוסף, יצרני ציוד מקורי ומשלבי מערכות עשויים להאיץ את צמיחת הענפים על ידי קידום הכשרה מקצועית הקשורה לרובוטיקה. יצרני ציוד ומשלבי מערכות יכולים גם לעבוד כדי לשפר ולהבהיר את היתרונות של רובוטיקה לחברות קטנות ובינוניות. בפרט, כדרך לעזור להם להוסיף פלח זה לבסיס הלקוחות שלהם.

רובוטים תעשייתיים מסווגים לפי תכונות פיזיות (טווח הגעה, משקל וכו'). כיצד הם מתקשרים עם בני אדם, ניידותם ורמת האוטונומיה שלהם. הפדרציה הבינלאומית לרובוטיקה (IFR) מעריכה כי בשנת 2017 מותקנים ברחבי העולם כ -2.1 מיליון רובוטים תעשייתיים ברחבי העולם.

היישומים הגדולים כוללים פעולות לטיפול בחומרים 178,000 יחידות, ריתוך והלחמה 82,000 יחידות והרכבה 47,000 יחידות.
ספקי רכב, הוא התעשייה הגדולה ביותר עם 126,000 יחידות, ואחריה תעשיית החשמל והאלקטרוניקה עם 121,000 יחידות.
סין היא השוק האזורי הגדול ביותר עם 138,000 רובוטים. חמש המדינות המובילות (סין, דרום קוריאה, יפן, גרמניה וארה"ב) מהוות יותר מ- 70% מהשוק.

רובוטים תעשייתיים

הרובוטים עומדים בפני עצמם דורשים נוכחות של ציוד בטיחות – כמו גדרות עם מערכות בטיחות. ופועלים אך ורק ללא מגע ישיר עם עובדים אנושיים. לרוב הם קבועים (כלומר נייחים) ומתוכנתים ליישום ספציפי.

רובוטים שיתופיים (רובוטים קולבורטיביים)

בעוד שרובוטים שיתופיים הם עדיין שוק המהווה כ -10,000 עד 20,000 יחידות שנשלחו בשנת 2017. אנליסטים צופים צמיחה עתידית חזקה עם למעלה מ- 100,000 יחידות שיישלחו בשנת 2020.

ההבדל העיקרי בין רובוטים שיתופיים ולרובוטים תעשייתיים, הוא שרובוטים שיתופיים אינם זקוקים לגדרות בטיחות לצורך פעולות בטוחות. מנגנוני בטיחות המשולבים ועיצוב תהליכים המאפשרים איסוף ושיתוף פעולה. מאפשרים לרובוטים אלה לפעול ישירות ובטיחות לצד עובדים אנושיים. מנגנוני הבטיחות המובנים הללו מצמצמים את הצורך באמצעי בטיחות חיצוניים, כמו גידור ושילוב לכניסה, ובכך מפחית את עלויות תכנון ההתקנה.

רובוטים שיתופיים יכולים להיות פשוטים יותר ליישום, חיבור והפעלה. לעתים קרובות למדי מדובר בהתקנות רובוט בודדות עם ממשקי I/O פשוטים ונפרדים שמורידים את עלויות ההתקנה והתכנות.

רובוטים שיתופיים מספקים יתרון בכל מקום בו עובדים נהנים מתמיכה פיזית. למשל, על ידי שיפור ארגונומיית התהליכים ועל ידי מתן אפשרות לעובדים או עובדים מבוגרים עם יכולת פיזית מוגבלת, את העזרה הדרושה להם בכדי להצליח בייצור. תחומי הרכב והאלקטרוניקה, בהם רובוטים שיתופיים פרוסים כיום הכי הרבה ומשמשים לא רק לעבודה מקרית (כמו טיפול בחומרים). אלא גם לצורך הוספת ערך (כגון הרכבה). אולם בלוגיסטיקה, לקטגוריית רובוטיקה זו יש יישום במשימות בעלות ערך מוסף (כגון קטיף) ועבודה תומכת (כגון ערכות ושירותים טרום קמעונאיים).