רובוט בתעשייה

46 שנים של ניסיון בתחום האלקטרוניקה והרובוטיקה הפכו אותנו למי שאנחנו היום.

רובוט בתעשייה מאוד נפוץ באפליקציות רבות ומגוונות. נפרט כאן חלק מהם:

1. רובוטים קולבורטיביים

רובוטים קולבורטיביים נועדו בכדי לעבוד יחד עם העובד או במקום העובד. אומנם, פעולתם טיפה מוגבלת במשקל ההרמה המקסימלי שהם מסוגלים להרים (עד 15 ק"ג) אבל הם מייעלים את המפעלים השונים כבר מהימים הראשונים שהם עובדים. השקעה ראשונית מאוד קטנה, הפעלת הפרוייקט עד כחודש ימים, והנה – יש לכם "עובד" מן המניין שאין צורך לשלם לו משכורת.

2. רובוט לצביעה

בעידן של היום למצוא עובד טוב לתחום הצביעה יכולה להיות משימה כלל לא פשוטה. עובדי צביעה מיומנים דורשים משכורות גבוהות, ובצדק. הם כל הזמן נושמים חומר רעיל, מה שבסופו של דבר יכול להביא גם לבעיות בריאותיות. לכן, היום ישנו מגוון רחב של רובוטים וקובוטים לתחום הצביעה, מה שהופך את פעולת הצביעה לפשוטה וזולה.

3. רובוטי ריתוך

בדומה לתחום הצביעה, גם בנושא הריתוך ישנו מחסור רציני בכוח אדם בישראל ובעולם כולו. לכן לשלב רובוט תעשייתי או רובוט קולבורטיבי לפעולת הריתוך, בשנים האחרונות נהייתה משימה לא מורכבת כלל.

4. הרכבה רובוטית

בשנים האחרונות גדל מספר הרובוטים המשולבים בתהליכי הרכבה של פריטים או מוצרים. זה מתחיל ממשהו פשוט, ועד אפליקציות מורכבות הדורשות דיוק רב, עדינות ורגש מוגדל. פעולת ההרכבה לרובוט הינה פעולה שניתן לבצע אותה בהשקעה ראשונית לא גבוהה, תוך הגדלת יעילות המפעל.

5. רובוט לעבודה עם חומרים

פעולות ליטוש, חיתוך ואפילו השמת דבקים. הפעולות נהיו פשוטות ליישום ע"י רובוטים. השקעה ראשונית קטנה יחסית, הפעלת פרוייקט שלם תוך כמה שבועות. כל זה הופך את המפעל ליעיל יותר כבר מהימים הראשונים שהמערכת הרובוטית עובדת.

6. העברת פריטים ע"י רובוט

בין אם התעשייה שלכם נמצאת בתחום עיבוד שבבי או פלסטיק. ניתן ליישם את הרובוטים לביצוע פעולות לקיחה והשמה לתוך המכונה או מתוך המכונה, כשהחלק כבר מוכן.

7. רובוט למשטוח

משטוח של פריטים בעלי משקל עד 2300 ק"ג, משימה אפשרית, פשוטה וחסכונית למפעל כבר מהשנה הראשונה. בין אם הפריט שלכם קל יחסית, לבין אם הפריט די כבד והעובד אינו מסוגל להרים את המוצר. לא עוד. היום רובוטים בתעשיות השונות מבצעות את פעולת המשטוח בקלות רבה ובהשקעה יחסית קטנה.